Våran jul

Blir lite trött på att folk inte vill förstå att vi inte kan vara borta två nätter. Hur många gånger man än säger de så kommer än en gång frågan.
För det första så klarar inte Sigge att vara ensam två nätter. Sen Wilma kom totalvägrar han. Så fort vi är borta för länge så äter han upp all mat, oavsett hur mycket vi lägger upp. O nej, vi har tyvärr ingen som kan mata honom.
För det andra så kniper Wilma när man är borta för länge. Och de flesta vet att vi redan kämpar med bajs. Vi vill ej utsätta henne för ännu en förstoppning. Gör ont i mig att bara tänka på senaste besöket på akuten.
För det tredje så har jag fått en släng av förslossningsdepression som även resulterar i panikångest. Jag klarar ingen form av stress just nu och får äta lungnande för att änns kunna ta hand om min dotter.

Så såhär ser julen ut för oss:
Den 24/12 självaste julafton åker vi härifrån på obestämd tid men så tidigt som det går. Först åker vi till min mamma som vi traditionellt alltid gör på julafton. Kvällen spenderas hos min pappa.
Dagen efter alltså den 25/12, så åker vi till Fiskfarmor. Åter igen på obestämd tid men så tidigt det går.
Sedan åker vi hem samma dag. Så om någon annan vill träffa oss så får ni besöka oss på de platser vi kommer att vara på. Det blir nog så mycket åkande ändå och jag hoppas att jag klarar denna jul.
Hoppas att folk har förståelse för att vi tyvärr måste vara lite egoistiska pga Wilmas och min hälsa.


Kommentarer
Postat av: Kusin

Klart vi förstår <3 Jag tänkte som så att vi kan ju lämna våra julklappar som är till er och resten av Holmgren klanen till Monica den 23:e då vi inte hinner komma till moster på julafton och träffa er:-( Vi får besök tidigt av Patriks pappa och hans tant som ska fira julafton här med oss och jag måste hinna med att fixa alla och julmaten och så. Hoppas att det är oki med er <3 Tänkte även senare sen när jul och nyår och allt sånt lagt sig lite om vi kanske kan komma till er och hälsa på istället? Jag önskar er allt gott och hoppas att julen blir lugn och skön för din och Wilmas skull. Älskar er med hela mitt hjärta. Pussa sötnosen och krama er själva från mig ;-) GOD JUL och GOTT NYTT ÅR!!

2012-12-18 @ 19:03:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0